reklama

Dospelosť

Kedysi som si myslela, že byť dospelým znamená mať občianku a dosiahnuť 18. Časom sa mi to však vyvrátailo. Byť dospelým nie je tak jednoduché.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Dospelosť mi priniesla veľa skúseností. Vlastne ani neviem, či už vôbec tou dospeláčkou som. Viem len, že život je iný ako predtým. Jednoduchší v niektorých veciach, ale zložitejší vo viacerých.

Vážne neviem, či už som ten pomyselný "prah dospelosti" presiahla. Ak áno, neviem kedy to bolo. Viem len, že od istého času veriem život ináč. Všetko nie je len užívanie si, narcizmus a egocentrizmus. Už to nie je len vynikať medzi ostatnými a vzdorovať rodičom. Je to o samostatnosti a zodpovednosti.

Od určitého obdobia na seba musím vziať zodpovednosť. Vykonávať vlastné rozhodnutia, ktoré ovplyvnia smer môjho života, ale aj ostatných. Je to aj o tom, že zrazu svet nie je gombička.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie je to len o tom, nedvihnúť telefón o 11tej v noci, keď už som mala byť doma, ale o schopnosti vžiť sa do pocitu svojich rodičov, ktorí na Vás čakajú doma a boja sa o Vás. Nie je to o tom, že sa vykašlete jeden deň na školu, lebo sa Vám nechce, ale o tom, že ste si vedomí, že Vás to bude stáť niekoľko hodín extra učenia sa na skúšku. Nie je to o tom, že si šetríte vreckové, aby Vám vyšlo na jeden večer, ale o tom, že si musíte zarobiť na bývanie, jedlo, ale aj cestu naspať k rodičom. A nie je to ani o tom, že sa opijete do nemoty, lebo je to fajn, ale o tom, že sa neopijete do nemoty len preto, že nechcete byť príťažou pre svojich kamarátov, ktorí by Vás museli odniesť domov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, či už som dospela. Viem však, že už dokážem niesť na svojich pleciach zodpovednosť aj poučenie z neúspechu na svojich pleciach, aj keď nerada. Dospelosť je asi práve o tom. Dokázať uniesť tie nepríjemné veci.

Nemôžme sa brániť dospelosti. Tá raz príde, či chceme alebo nie. Ale myslím si, že je dôležité aj v dospelosti udržať si kus dospelosti, kedy bolo všetko tak jednoduché a v pohode.

Žuži Sahligerová

Žuži Sahligerová

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Autor je neuveriteľný narcis, ktorý zneužíva tento blog na zdvihnutie vlastného ega. Nehanbí sa však za to a nehodlá sa presadiť!! A mám lamu :)) Zoznam autorových rubrík:  Zzzuzka sa zamyslela...Ach my študáci..Takáto vec sa mi príhodila...Abeceda priateľovOkolo sveta za 1 životHaluze a halúzky občas i halušTraste sa, mám v ruke foťák!

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu